Хэт их ус уух нь таны амь насанд аюултай

2017-03-23 03:23   
Хуваалцах Жиргэх

Японы зүйр үг байдаг. “Бага идвэл их иднэ, их идвэл бага иднэ”. Энэ юу гэсэн үг вэ гэхээр хүн амьдралынхаа туршид хоол хүнсээ зөв зохицуулбал урт наслаж тэрнийхээ хэрээр их иднэ. Хэрэв хоол, хүнс, уух зүйлийг хэтрүүлэн хэрэглээд байвал таны эрүүл мэндэд сөргөөр нөлөөлж, та богино насална. Богино насалсан хүн урт наслаж буй хүнээс бага идэх нь ойлгомжтой.

Сүүлийн үеийн судалгаагаар хүн усыг зөвхөн цангасан үедээ л уух хэрэгтэй бөгөөд хэт их ус уух нь амь насанд аюултай байдгийг тогтоожээ. “Лояал” хх сургуулийн дэргэдэх эрүүл мэндийн судлаачдын мэдээлж байгаагаар дасгал спорттой холбоотой хэт их ус ууснаас үүдэн хипонатри хэмээх эмгэг бий болдог гэнэ. Энэхүү өвчнөөр 14 хөнгөн атлетикийн тамирчин, хөлбөмбөгчин, марафон гүйлтийн тамирчид нас барсан гэдгийг тогтоожээ.

Гэхдээ олон улсын мэргэжилтнүүд хипонатригаас сэргийлэх энгийн зөвлөмж гаргасан. Энэ нь маш энгийн бөгөөд зөвхөн ам цангасан үед ус уухад болох аж.

“Спорт анагаах ухаан клиник” сэтгүүлд нийтлэгдсэн зөвлөмжийн дагуу бол төрөлхийн ам цангах мэдрэмж нь ус уух хэрэгцээг мэдэгдэж байна гэсэн үг. Энэ нь хэт их ус уух эсвэл хипонатри эмгэг бий болохоос урьдчилан сэргийлж шингэний дутагдалд орохоос сэргийлж усны хэрэгцээг зохицуулдаг гэжээ.

Дасгал хөдөлгөөнтэй холбоотой үүсэх гипонатригаар өвдсөн тохиолдолд их хэмжээгээр уусан усны илүүдлийг бөөр боловсруулах шаардлагатай болдог. Ингэснээр биен дэх сод шингэн болдог байна. Энэ нь эсийг томроход хүргэн улмаар тухайн хүн нас барах шалтгаан болдог байна.

Хөнгөн атлекийн тамирчдад тохиолдсон энэхүү эмгэгийн шинж тэмдэгүүд нь толгой эргэх, дотор муухайрах, хавагнах болон илүү жин нэмэх зэрэг байжээ. Цөөн тохиолдолд бөөлжих, толгой өвдөх, оюун ухааны өөрчлөлтүүд болох (ухаан балартах, түгшүүр, солиорол гэх мэт...) багтрах болон комд орох шинж тэмдэгүүд илэрч байжээ.

Хөнгөн атлетикийн тамирчид шээсээ цагаан болтол шингэртэл “байнга ус уух” эсвэл жирийн үед уух хэмжээнээсээ их уух зөвлөмжийг дагадаг нь буруу байдаг гэж судлаачид ярьжээ. Их хэмжээний шингэн нь нь ядаргаанаас сэргийлж чадахгүй мөн булчин хэт агших, өндөр халуурч эхэлдэг байна.

“Лояал” их сургуулийн эрүүл мэндийн төвийн спортын эмч Жэймс Винжер “Булчин агших болон өндөр халуурах нь шингэний дутагдалд орохтой ямар ч хамааралгүй. Хэрвээ өндөр халуурч байвал та өөрөө хэт их халууныг боловсруулсан байдаг” гэжээ.

Дасгал хөдөлгөөнтэй холбоотой үүсэх хипонатри эмчлэхдээ давсны концентрацийн уусмалаар шийдэж болох бөгөөд сода 3 хувь байх хэрэгтэй. Энэ нь жирийн давсны уусмалаас гурав дахин их гэсэн үг юм.


Таньд манай мэдээ, мэдээлэл сайт таалагдаж байвал "LIKE" дарж бидэнтэй нэгдээрэй

Сэтгэгдэл үлдээх

Сэтгэгдлүүд

0 202.131.243.186 / 2017-06-05 06:58

их уу гээд байдаг биздээ одоо тэгээд яаж уухын бэ

B 66.181.187.212 / 2017-04-10 14:31

Tsangasan vedee l uuh ni zuv Ih uuh ni ervvl mended muu buur vrewsehees ehleed

YANAA 202.131.231.26 / 2017-03-23 07:56

uurinhuu heregleegeer l uuna biz de huu

лалар 202.126.91.92 / 2017-03-23 07:38

өө сда тэгээд яах юм явж арихаа ууя зда

b 103.9.90.66 / 2017-03-23 05:46

hucheer ih uuh hereggui l bhgui yu, uuriinhuu nhussen hemjeegeer l uuhad bolno

Tungalag 103.229.122.19 / 2017-03-23 05:30

Өдөрт 2-3 литр ус уух хэрэгтэй гээд байдаг чинь худлаа болж таарч байна уу. Бүр ойлгохоо байлаа.

202.179.26.193 / 2017-03-23 05:05

Ymar hetsumbee neg bl ih uu gd l neg bga uu gd l